👋 Привіт, студенти, ділимось з вами чудовими відповідями на наші традиційні запитання від пані Юліії Грудзевич, аби краще познайомити вас з цією викладачкою.
1. Які теми Ваших лекцій для студентів університетів закордоном (зокрема Клайпеди)?
Коли я вперше отримала запрошення долучитися до викладацької мобільності та прочитати лекції студентам у Klaipėdos valstybinė kolegija, у мене виникла одна проблема, зумовлена, власне, моєю спеціальністю. Справа в тому, що облік і оподаткування – сфера локальна. У кожній країні формується своє податкове середовище, з яким синхронізуються і облікові процеси на підприємствах. Тому стандартні теми «дебет-кредит» чи особливості українського оподаткування не нестимуть корисної інформації для студентів іноземних ВНЗ. За таких умов я визначила дві спільних теми – консалтинг та аудит. І оскільки я є практикуючим бухгалтером та податковим консультантом, вибір був зроблений на користь консалтингу. Тим більше, що для студентів-магістрів ОП Облік і оподаткування я викладаю аналогічний освітній компонент. Коли я отримала запрошення вдруге, лекції були суттєво змінені, доповнені, але я дотримувалася обраного напряму.
2. Які теми особисто Вам найцікавіше читати?
Я буду не зовсім чесною, коли скажу, що мені усі теми цікаві. Найбільше «вмикають» теми, за якими у мене є «свіжий» практичний досвід. Для мене важливо заходити в аудиторію з професійними висновками та рішеннями, а не лише з інформацією. Тому зараз найцікавішими темами є декларування іноземних доходів та уникнення подвійного оподаткування.
3. Які методики навчання ви вважаєте універсальними, незалежно від країни?
Найефективніше себе показують методики, які передбачають побудову діалогу між викладачем та студентами. Просто зайти на лекцію, і цілу пару диктувати – не цікаво здобувачам освіти і не має бути цікаво викладачу. Я ніколи не диктую лекцій, студенти самі вирішують, що їм потрібно записати. Значна частина часу виділяється на запитання і відповіді.
4. Чи траплялися кумедні або несподівані ситуації на заняттях через культурні відмінності?
За кордоном студентам дозволяється не чекати, поки викладач завершить лекцію, а задавати запитання по мірі виникнення, перебивати викладача. І на перший лекції литовські студенти мене, незвиклу до таких традицій, добряче прокачали. Було дуже важко втримати думку. Тому, на початку наступних лекцій я завжди просила записувати чи запам’ятовувати запитання і обіцяла, що відповім в кінці лекції. Для мене важливо також почути і думку студентів, тому і сама не соромлюсь запитувати.
5. Що б ви порадили викладачам, які лише планують почати викладати за кордоном?
Вчити англійську мову і постійно удосконалювати навики спілкування. Без достатньо високого рівня знань професійної, і навіть побутової іноземної мови, набуття такого досвіду буде некомфортним для лектора та малофективним для студентів. У міжнародному тижні Klaipėdos valstybinė kolegija цього року брали участь співробітники з двадцяти восьми університетів. Більшість із них висловлювали мені розуміння і підтримку України у російсько-українській війні. Дехто хотів задати запитання. Окремі (небагато) бажали вступити у полеміку. Тому, для нас дуже важливо вміти підтримати розмову не лише на професійні, а й на усі актуальні теми, а це вимагає належного рівня знань іноземної мови.
6. Порадьте книгу, яку вив вважаєте мають прочитати всі студенти.
Усім своїм студентам і колегам раджу прочитати роман Айн Ренд «Атлант розправив плечі». Навіть не буду пояснювати, чому. Просто повірте. Це варто і потрібно прочитати.
Дуже дякуємо пані Юлії за таку щиру комунікацію і відповіді!
Більше історій знайдете за хештегом #not_students_only
See ya!